Svar till Anonym!

hej !

för det första måste jag säga att jag älskar din blogg och
för det andra undrar jag om du inte kan berätta lite
om solarium och sånt ?
har nämligen lust att börja sola solarium men är lite nervös typ..
hur länge ska man sola första gången ?
om man tex har finnar kan man inte sola då ?
själva solariumen stängs de helt elr är de lite öppna ?
vad händer om de stängs helt, bränns man då ?
hur kan man undvika att inte få det stängt isf ?
hur mkt ska man ha öppet på ett ungefär ?


Svar: Jag var jätte nervös första gången jag sulle sola solarium, jag trodde att jag skulle bränna inne där eller vad som hellst, men när jag var klar ville jag bara göra det igen och igen! :D Det är så skönt och avslappnande + att man får en jämn bränna :)

Hur länge man ska sola första gången beror på vilken hudtyp man har, om man har bra pigment eller om man har mindre bra pigment... Oftast sitter det någon i receptionen som man kan fråga, annars så är det ungeför såhär:
Lite pigment: 8min
Lite mer pigment: 10min
Mer pigment: 12min
Pigment: 16min
Mycket pigment: 20-30min


Sen det här med finnar... Om man solar solarium och har finnar dämpas finnarna ner, det är alltså bra att sola solarium när man har finnar! :D

Solariet är alltid öppet en aning, man kan känna med handen att det finns en springa, för i springan sitter handtaget där man öppnar och stänger, gast jag prukar bara använda handtaget när jag ska stänga för när jag ska öppna trycker jag bara uppåt :)
Man behöver inte alls vara rädd för att fasna, för de gör man inte, dom är lätta att få upp! Vissa kan vara lite trögare än andra, men man får alltid upp dom :) Den lilla springen finns där automatiskt!



Nu lät jag som nån liten jag-vet-allt men så är det inte! jag har pratat med ett flertal personer som jobbar på solarium, så en liten aning om vad jag pratar har jag väl ;)

Puss
/ Vic ♥


Kommentarer
Postat av: Daria

Hej!;)



din blogg är fantastiskt fin, jag undrade bara hur du gör ditt "tema". eller ja, där det står senaste inlägg, kategorier o.s.v det skulle vara kul med ett svar!;) och när du gör bilder så har du ju exakt samma mönster som du har på dina senaste inlägg! gör du det på Picasa då eller?



Tack på förhand!;)

2009-06-18 @ 13:12:53
URL: http://darris.blogg.se/
Postat av: linda

guud va göllig bloggdesign du har ;)<3

2009-06-18 @ 16:14:57
URL: http://missgustafssoon.blogg.se/
Postat av: sophie

hejsan !



det var jag som var anonym ;$

haha, jag förstår inte vrf jag är det hela tiden men jag glömmer skriva mitt namn :(

iaf, tack så jätte mkt för svaret !

har säkert kommenterat på 5bloggar och du är typ den första som svarar.. lite dissad menmen, :)

åh, vet itne vad jag ska säga men TAACK ! :D

2009-06-18 @ 21:43:59
Postat av: elsa

där fick jag veta lite också ^^ jag har en annan frågaom det där, är själva "glaset" inuti varmt? asså kan man bränna sig? kram!

2009-06-20 @ 21:34:14
URL: http://kokosflingor.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress? (Bara jag som ser den!)

Har du blogg? (Fyll i här isf)

Kommentaren!

Trackback
RSS 2.0